Dah diet tapi berat susah nak turun? Ini sebabnya

"Pelik la saya dah diet, makan sikit hari-hari, tapi susah sangat nak turun, kenapa ye?"

Ini mungkin antara jawapannya...

Semoga bermanfaat.

Dah diet tapi berat tak turun. Ataupun bila dah turun lepas tu naik balik. Ishh

Jangan makan terlalu sedikit, nanti metabolisma menurun. Maka lambat pembakaran lemak terjadi.

Makan makanan tinggi kalori terutama makanan ringan macam burger, hotdog, kepci, kuih muih. Sekali sekala takpa...

Jisim otot naik. Ini tak mengapa. Otot naik lemak turun. Jadi, selain guna penimbang, guna cermin untuk menilai bentuk badan anda

Kurang makan protein. Makan protein membantu tingkat metabolisme.

Rancang menu anda. Makan kerap tapi sedikit. Kawal tabiat makan bukan makan sepanjang masa

Hadkan pengambilan sesuatu makanan walaupun makanan berkhasiat.

Tak cukup tidur. Dapatkan tidur yang cukup sebab waktu tidur pun kalori terbakar tau..

Sumber gambar : syazanutritionist

Dah diet tapi berat susah nak turun? Ini sebabnya Dah diet tapi berat susah nak turun? Ini sebabnya Reviewed by cikguzim on 8.12.19 Rating: 5

2 ulasan:

  1. Masalah saya yang last tu. Tak cukup tidur especially masa assignment week and fyp submission week.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Samalah mcm waktu zmn sy study dlu gitu jgk...qada tidur waktu siang hehe

      Padam

Dikuasakan oleh Blogger.