Blog lambat loading

Sebenarnya saya perasan perkara ni bulan lepas dah bila cuba buka blog sendiri. 

Kemudian saya try buka blog-blog saya yang lain dan rakan lain juga ada yang mengalami masalah sama iaitu lambat nak buka / slow loading.

Patut la visitor dan pageviews jadi kurang sikit dari biasa. Belum habis loading pembaca dah tekan butang pangkah 😆

Lambat loading wehhh. Masalah negara betul. Sumber gambar : google

Tak tahu kenapa adakah blogger bermasalah atau template yang bermasalah. Bila tukar dari desktop view kepada mobile view baru masalah ni selesai cuma saya kurang berminat guna mobile view kerana pageviews akan kurang kerana kurang widget dapat dipaparkan.

Samada blog lambat loading ni disebabkan template atau bukan tak pasti pula. Rasa malas pula nak tukar setting template baru, nak atur widget2 semula tu yang malas 😅

Macam mana blogger lain memang ada alami masalah ni jugak ke?

Catat Ulasan

4 Ulasan

  1. tak perasan pula tapi saya buka blog cikgu ni ok saja =)

    BalasPadam
  2. Setakat bukak blog ni elok je takde slow.

    BalasPadam
  3. Ammi view blog cikgu guna fon nampak OK je laju

    BalasPadam
  4. alhamdulillah minggu ni ok. rasa 2-3 minggu lepas ada jugak dok baca dalam group wasap pasal ni

    BalasPadam