Tips elak dikejar anjing ketika berjoging

Sedikit tips kepada anda yang suka berjoging di luar kawasan padang seperti di kawasan taman perumahan, di tepi-tepi jalan. Sedang syok berlari dan berjoging tiba-tiba lalu kat kawasan yang ada anjing nak buat macam mana? Kalau seekot ok lagi kalau anjing tu ada geng?

Jom baca cara elak dikejar anjing ni..

Anjing suka benda bergerak laju..

Itu pasal kalau baling benda dia akan kejar benda tu.

Jadi kalau nampak anjing sedang memerhatikan kita, sedang menyalak kat kita masa tengah berjoging atau berjalan buat-buat tak tahu, jangan pandang mata dia, jalan steady je. 

Kalau dia datang, ambil batu baling je atau pura-pura macam nak baling insyaallah dia lari.

Tapi kalau dia tak lari, kau la lari nk tunggu apa lagi! Run for ur life laaaa.

Jom berlari.

Ini perkongsian dari orang yang berpengalaman, bukan saya. 

Secara naturalnya bila berjoging dan terserempak anjing tengah menung semacam je, terus patah balik takdenya nak jalan steady lagi 🤣

Tips elak dikejar anjing ketika berjoging Tips elak dikejar anjing ketika berjoging Reviewed by cikguzim on 5.3.21 Rating: 5

6 ulasan:

  1. Adoih, tips yg last tu kannnn.

    Kita pernah kena kejar anjing masa balik sek dulu, geram betul, dah buat aksi nak baling batu pun dia kejar, mentanglah ramai

    BalasPadam
  2. Bagilah petua apa pun. Kalau PC peribadi tengok anjing, anjing tu duduk diam pun PC dah mencecet lari lintang pukang.

    BalasPadam
  3. betul tu..xde maknanya nak steady. terus pecut adalah. haha

    BalasPadam
  4. cikgu zim..shida ade pengalaman dikejar anjing smpai tergolek jatuh huhuu..trauma tgk anjing laa ni..

    BalasPadam
  5. Kalau pergi jogging, bawa makanan anjing sedikit.
    Nampak anjing, terus bagi, tentu tak kena kejar.

    BalasPadam
  6. saya kalau nampak anjing dari jauh mmg dah tak lalu situ dah, cari jalan laen..

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.