Tukar tinted kereta

Tinted kereta dah lebih usia 6 tahun, ada terkopak sikit dah bagus tukar baru je.

Disebabkan tinted yang lama pun dah pudar jugak orang tengok pun macam dah jadi akuarium. So kali ni nak tukar tinted kasi gelap sikit laa. Tapi masih ikut peraturan ya.


Disebabkan nak tukar tinted lama, kena buka kelopak dalam kereta kasi clear dulu.

Ini antara spesifikasi kadar kegelapan tinted kereta Malaysia 2020.

Kadar kegelapan tinted kereta Malaysia. Sumber : Bernama

Sekarang, tingkap belakang dan bahagian belakang kereta tahap kegelapan untuk tinted adalah tiada had maknanya nak pasang gelap sekali pun boleh.

Tingkap depan dan bahagian depan je yang masih ada had gelap untuk tinted.

Kalau la boleh lebih gelap sikit ok juga sebab demi keselamatan terutama perempuan, orang yang ada anak kecil, bawak barang banyak dan keadaan cuaca Malaysia yang selalu panas. Harap-harap buat kelonggaran baru untuk tinted. Sekadar pendapat.

Tapi, ikutlah peraturan yang ditetapkan, jangan gelap sangat sampai menyusahkan diri pula.


Tukar tinted kereta Tukar tinted kereta Reviewed by cikguzim on 26.9.20 Rating: 5

6 ulasan:

  1. abe kie pun dah setahn tukar tinted sbb anak2 mengadu kepanasan n silau...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sekarang bahagian belakang dh boleh tinted gelap 100%..seronok penumpang tidur kt belakang

      Padam
  2. tinted jangan gelap sangat, kadang kalau orang sebelah menyebelah kotak parking tinted terlalu gelap, menyukarkan kita untuk keluar parking dengan selamat, sebab pandangan terhalang...

    BalasPadam
  3. gelap2 sangat pun kadang2 ngantuk dibuatnya hehe

    BalasPadam
  4. Tinted pun ada pelbagai kualiti.
    Ada yang setahun dah bercapuk
    ada yang gerenti sampai 10 tahun

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.