Kenapalah sedap sangat keropok ni?

Salam selepas tarawih dan moreh. Ni antara hidangan moreh setakat puasa waktu MCO macam ni memang tak pernah miss makan keropok ni buat kunyah-kunyah. Kenapalah sedap sangat, dah makan rasa nak lagi baik keropok jenama Cap Menara, Cap Juara ke Cap Ping Pong ke kalau keropok made in Kelantan ni memang sedap.

Keropok ni jadi kegemaran sejak dari zaman U kat UIA dulu. Lepas makan nasi je mesti nak cari keropok ni. Tapi tak ingat dulu apa jenamanya. Dulu harga dia rm1.50 ke gitu tapi sekarang dah cecah rm2.00 ke rm2.50. Dekat shopee pun ada jual dah sekarang.

Keropok Cap Menara dari Kelantan buat kunyah krupp krapp krrrup

Sebelum puasa haritu memang selalu makan ni tapi bukan setiap hari cuma waktu bulan puasa ni keinginan nak makan dia lain macam. 

Inilah dia kelemahan saya dalam diet, susah nak elak makan keropok ni. Macam manalah nak kurangkan lemak badan bawah 18% kalau macam ni hahaha. Walaubagaimanapun kandungan protein dia tetap ada.

Sambil kunyah2 malam tonton movie pun sedap. Mungkin sebab makan ni hari2 la sebab saya sakit tekak sekarang....

Sembang kosong pasal keropok lak kan. Salam Ramadhan, nak menjelang 10 malam terakhir dah..

Kenapalah sedap sangat keropok ni? Kenapalah sedap sangat keropok ni? Reviewed by cikguzim on 11.5.20 Rating: 5

12 ulasan:

  1. wak selalu beli yang cap juara tu
    memang sedap.

    BalasPadam
  2. Sedap ni..pedas2 manis..

    BalasPadam
  3. Makanan favourite masa buat assignment ni.

    BalasPadam
  4. Ranggup manis pedas memang layan

    BalasPadam
  5. saya biasa makan yang cap pinggan, sedap!

    BalasPadam
  6. sedap ni.. lama dah tak makan sampai sakit lelangit

    BalasPadam
  7. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  8. keropok ni sedap lain macam..sekali hadap sorang sorang pun cepat habis.

    BalasPadam
  9. suka gak keropok ni, tapi yang tak pedas...hihihi

    BalasPadam
  10. peminat keropok datang ni. taraaa! haha

    BalasPadam
  11. Dulu sekali abah beli sekotak. Ya kadang ketagih juga.

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.