Cara dapatkan tiket kapal terbang murah



Berikut antara cara dapatkan tiket kapal terbang murah. Berdasarkan pemgalaman sendiri, cara ini boleh dipakai untuk dapatkan tiket penerbangan yang murah dari biasa. 

Kredit to melancongturki dot com. 


Tempah tiket awal pagi seawal jam 12.00 hingga 5.00 pagi. Memang waktu ni banyak harga akan drop. Menjelang pagi lagi murah, jangan lupa berjaga sampai awal pagi tu buat tahajjud sekali lagi mudah urusan anda.

Tempah tiket hari Selasa untuk domestik dan Rabu untuk antarabangsa. Memang harga tiket berbeza dan murah pada hari2 yang tertentu. Kalau Jumaat dan Ahad memang harga tiket kapal terbang naik.

Rancang dengan teliti destinasi yang dituju supaya jimat masa. Plan secara spesifik.



Tempah tiket domestik tiga minggu lebih awal. Berbulan sebelum terbang lagi murah tiket. Saya selalu guna cara ni sebab cikgu ada planner cuti. Senang nak pilih tarikh.

Untuk antarabangsa, tempah 5 atau 6 bulan ke atas. Memang murah, rancanglah penerbangan anda. Realitinya penerbangan antarabangsa lebih murah dari dalam negara.

Tempah untuk travel bulan Januari, Februari atau Ogos untuk penerbangan domestik

Untuk penerbangan murah luar negara, tempah untuk bulan Oktober dan April.

Sebagai seorang yang selalu travel, memang betul ini antara trick nak dapatkan tiket kapal terbang yang lebih murah. Anda boleh gunakan cara ini. Cara ini umum untuk semua penerbangan samada AirAsia, Mas, Malindo, LionAir dll penerbangan.


Teringin nak travel ke Jepun, tengok dalam gambar cantik dan bersih. Isteri pula teringin nak ke Korea. Hmmm camner ni, simpan dalam tabung pergi jelah dua2 nanti hehehe. 

Apepun saya rancang nak pergi umrah dahulu. Moga tercapai aminnn...


Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. mmg ada trick nk dpt harga yg murah kan... teringat dulu kwn opis dia dtg opis awal, pagi2 dia dh dpt tiker murah, pastu dia akan war2 pd org lain. Senang cerita, kene merancang awal-awal ke mana nak pergi baru boleh dpt tiket murah

    BalasPadam
  2. iya, penerbangan keluar negara lebih murah berbanding domestik...memang betul..saya ni kadang2 fikir banyak kali nak balik sarawak sebab rega tiket dia lagi mahal dari pergi indon ke thailand ke..kadang tu lagi mahal dari pergi jepun...hahahah..

    BalasPadam