Makanan yang tingkatkan metabolisme badan



MAKANAN YANG BOLEH BANTU TINGKATKAN METABOLISMA .😍
Selalu dengar orang bagi alasan 'kadar metabolisma saya rendahlah, macam mana nak bantu turunkan berat saya?'
Kalau betul betul berkehendak tak perlu cipta berbagai alasan. Ada aja makanan yang boleh bantu naikkan kadar metabolisma anda!

Makanan yang tingkatkan metabolisme badan : Air kosong, bawang, teh hijau, sayur hijau, badam, telur, limau, brokoli, cili, kopi hitam (tiada dalam gambar)

Jom naikkan metabolisma. Bila metabolisma tinggi pembakaran kalori berlaku dengan cepat. Ikut tips ni dan fokus, in shaa Allah metabolisma naik dan bantu lah anda turun berat tu.

Tingkatkan Metabolisma dengan cili....

Bagi sesiapa yang minat makanan pedas, berbahagialah, karena menurut Journal of Nutritional Science and Vitaminology metabolisme tubuh meningkat sehingga 23% setelah memakan makanan pedas. Cili mengandungi 'CAPSINOID' yang meningkatkan energy expenditure sehingga 50 kalori sehari.


*Adding 30mg capsaicin (10g chilli) to a meal increases energy expenditure by 20–60kJ per meal (depending on the chilli’s heat).

Yang paling utama tu air kosong. Tak de air lain okay yg boleh bantu naikkan metabolisma. Air kosong yg 0 kalori je yg bantu.


Jika air kosong pun tak boleh minum sekurangnya 3L atau 1L bersamaan 20kg berat badan, lupakan je lah impian bagi anda nak kurus tu ye!
Udah-udah ler beralasan lagi 😅
Betulkan yang biasa, biasakan yang betul!

Makanan yang tingkatkan metabolisme badan Makanan yang tingkatkan metabolisme badan Reviewed by cikguzim on 10.1.18 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.