Pdpr bersambung lagi...

Pdpr bersambung lagi.

Seperti yang dijangka....


Guru juga ibu bapa

Guru juga terkesan

Guru mengajar murid

& Guru juga mengajar anak sendiri


Jangan disebut cikgu banyak relek

Jangan dikata senanglah cikgu

Jangan disindir cikgu makan gaji buta

Sebab mereka juga...


Seperti ANDA

Mengajar anak2 sendiri di rumah

Tetap bertarung membahagi masa

Menjaga anak-anak orang berpuluh orang 

2 hingga 3 kelas sehari

Disamping mengurus anak sendiri

Membimbing 5 hingga 6 subjek

Untuk mereka sehari

Pagi & petang


Yakinlah..

Yang namanya guru

Lebih suka bertemu murid

Fokus mengajar di dalam kelas

Dari di rumah terpaksa dalam rela

Masa yang sama melayan karenah

anak-anak sendiri merengek  itu ini


Hargailah masa ini

KENALI ANAK SENDIRI

& SALING BEKERJASAMA

Dengan guru-guru


Sehingga kita mampu bertemu lagi

Bersemuka saling bersapa

Dalam suasana lebih terjamin.


Kredit ayat : Nurul

Pdpr bersambung lagi... Pdpr bersambung lagi... Reviewed by cikguzim on 6.6.21 Rating: 5

9 ulasan:

  1. Bermula jadi cikgu besar dan singa jadian la akak ni

    BalasPadam
  2. memang dh agak dh akn pdpr lg.. kalau maknya pun bdr senang nk monitor anak tp bila dh terpaksa ke ofis nnt mmg byk lah lompang nya.. biasalah budak ni kalau kita x monitor diorang sesuka hati je buat.. janji siap.. hahaha.. xpe cikgu.. rilek² ajak bah.. iboh stress

    BalasPadam
  3. Bertabah lah wahai guru-guru sekalian.

    BalasPadam
  4. semoga dipermudahkan urusan cikgu

    BalasPadam
  5. Terpaksa terima cabaran pdpr dgn hati terbuka.

    BalasPadam
  6. All the best semua . terbaik

    BalasPadam
  7. Tahun 2021 seharusnya semua diatas talian
    .....
    filem10minit.blogspot.com
    Filem seram pendek percuma

    BalasPadam
  8. fuhhhh dgr pdpr pun dah rasa penat.

    BalasPadam
  9. rindu nak menatap muka murid-murid eca. biar nakal, tapi senang skt nak marah depan2. kang marah kat wasap ke google meet ke..nnti kena marah balik oleh parents pula.ahahahha

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.