Berapa nilai blog anda?

Assalamualaikum rakan blogger. Ni antara tools yang best juga ni untuk dicuba. Tahukah anda kita boleh lihat nilai harga blog/web kita. 

Boleh lihat nilai blog ni Website worthofweb.

Lihat caranya di bawah ini.

Buka website Worth Of Web

Cari bahagian Website Analysis

Taip nama blog anda

Nah itu dia harga blog saya mengikut prestasi semasa.

USD2,294. Entah betul tidak ye 🤣

Bila saya try cuba masukkan web popular seperti facebook, google dan youtube, berpuluh billion USD harganya tuu.

Sebagai sebuah blog picisan, bila nilai ini di convert ke RM blog saya berharga kira-kira RM9000+.

Kalaulah betul harganya seperti itu kalau ada orang nak beli pun saya takkan jual rasanya, bukan senang nak naikkan blog seperti prestasi sekarang. Makan masa bertahun tuu.

Rakan yang lain cubalah try dan lihat harga blog anda, agak2 berapa ye?

Happy blogging, salam hari minggu.

Catat Ulasan

15 Ulasan

  1. waa.. banyak juga tu walaupun guna blogspot..

    BalasPadam
  2. nanti sy gi check jap...

    BalasPadam
  3. Banyak nya wah mmg worth it btul 😊

    BalasPadam
  4. wah.. byk jgk tu.. Nanti nk try check jugak la

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum cikgu.
    WAh... mahal betul hantaranya blog cikgu ni...

    BalasPadam
  6. Saya dah check. Nilai blog saya $130 saja. Saya harap blog saya boleh memberatkan timbangan pahala saya di akhirat kelak. Aameen Ya Rabb.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya suka jawapan ni, memang win 👍👍

      Padam
  7. Dah cek nilai blog saya, ada peningkatan sedikit berbanding sebelum ini. Ye lah, mood berblog asyik pasang surut.

    BalasPadam
  8. Mahal jugak tu.. tahniah cikgu... sentimental value blog ni mana boleh jual.. hehehe

    BalasPadam
  9. wow wow hebat nyaaa..oke nak cek skrg

    BalasPadam