Awas haiwan Ketetep kalau gigit gatal 1 badan

Pernah JUMPA haiwan ni?


Sumber gambar : fb

Badan nya berbalut cam mumia. Saiznya kecil yang amat besar sikit dari semut.

Kadangkala jumpa kat bilik tidur, ruang tamu, ruang dapur. 

Nak tahu apa nama dia?

Nama dia KAMITETEP' @ KETETEP'.

Bahaya ni ...kalau dia GIGIT boleh gatal satu badan dan buat kulit kita kemerahan terutama bagi anak kecil.

Semalam pun ada jumpa kat ruang tamu rumah dia bergerak-gerak macam cacing huhu.

Sumber : Grup fb, tak ingat pula nama penulis 😅

Awas haiwan Ketetep kalau gigit gatal 1 badan Awas haiwan Ketetep kalau gigit gatal 1 badan Reviewed by cikguzim on 20.1.21 Rating: 5

6 ulasan:

  1. yang uniknya, bentuk sarung dia tu.

    BalasPadam
  2. owhh tak tahu lak ia berbahaya untuk kulit..selama ni selalu main...picit2 dengan kejam..hahahah..adoi

    BalasPadam
  3. oooo bru tahu bahayanya, selalu jumpa jugak...
    kalau jumpa lepas ni akan bunuh n buang jauh-jauh

    BalasPadam
  4. Sekali imbas tengok macam disalut pasir halus je.

    BalasPadam
  5. Ye ke... melambak je binatang ni kat umah saya. Pernah baca somewhere, katanya x merbahaya...

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.