Statistik dan prestasi blog September 2020

Pageviews dah melebihi 1 juta alhamdulillah. Di sini nak kongsi sikit prestasi blog ini bagi bulan September 2020. Last saya post pasal prestasi blog adalah untuk prestasi Januari 2020 dengan pageview sebanyak 268k. 

Baca : Prestasi blog Januari 2020

Simpan sini untuk buat rujukan dan perbandingan untuk prestasi dan penambahbaikan blog masa akan datang. Ini merupakan statistik blog setakat 11 pagi 8/10/2020.....

Bulan lepas iaitu September 2020 pageviews adalah sebanyak lebih 65k, purata pengunjung sehari sekitar 800. Masuk hari ini dah setahun 5 bulan blog ini saya betul-betul aktifkannya. Bagi saya ia 1 pencapaian yang..ermm..boleh kot sebagai suku-timer blogger macam saya ni huhu.


Sekarang saya masih study dan usaha nak naikkan view sebanyak 1k visitor blog setiap hari menggunakan teknik-teknik SEO dan keyword berpandukan post-post blog yang popular dari blog ini.

Bagi ranking alexa pula masih di atas 2 juta walaupun ada pernah sekali tu sudah 1 juta rank alexa mungkin sebab saya ada tukar template. Walaupun merujuk ranking alexa pada tahun 2020 ni seperti dah tak relevan lagi, tapi boleh guna untuk membuat penilaian juga.

Ranking alexa sekadar nombor, prestasi yang sebenar adalah pada stats dari blogger. 

Terima kasih kerana meluangkan masa dan berkunjung ke blog! Terima kasih juga kepada mereka yang selalu tinggalkan komen pada blog. Komen sangat dialukan untuk mengerat silaturrahim serta berkongsi ilmu.

Memang teringin nak buat contest atau giveaway nanti, cari idea dan masa yang sesuai dulu :) Tungguuuu..

Yang belum follow boleh follow ya. Happy blogging.

Dunia di hujung jari, blogging sambil berjoging dan menjaga baby hehehe


Catat Ulasan

19 Ulasan

  1. Saya pun masih belajar nak naikkan PV.

    BalasPadam
  2. Tahniah! Selamat berblogging!

    BalasPadam
  3. Perghh, mantapppp..tahniah jugak la.... saya dah lama berblogging.. tapi x belajar sepenuhnya pasal naikkan PV.. nak try gak ar... kena serious and focus... weeehuuuu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama2..kena work smart dan konsisten update post 👍

      Padam
  4. all the best cikgu, ermm ramai sifu2 dan otai blogger menyatakan ranking alexa ni begitu relevan sekarang, dulu saya rajin juga check :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thanks info...jom kecilkan rank alexa 😄

      Padam
  5. selamat maju jaya. abe kie pun ambik masa dkt 8 thn utk capai tahap skrg ni.

    BalasPadam
  6. semoga terus sukses dalam blogging :)

    BalasPadam
  7. good job cikgu..semoga PV terus meningkat

    BalasPadam
  8. Tahniah. Teruskan usaha. happy blogging.

    Jemput singgah www.rancangantivi.com

    BalasPadam