Anak kena impetigo. Alamak, apa tu?

Dah dua hari anak ayah yang nak masuk usia 9 bulan ni kena merah macam melepuh pada kulit muka. Bertompok-tompok. Macam luka dan berair. Risau juga takut jangkitan ke apa dan hari ni terus bawa klinik. Memang dia ada selsema sikit, mungkin dia rasa tak selesa dan selalu kesat hidung.

Doktor kata anak kena impetigo. Apa itu impetigo?

Impetigo adalah infeksi kulit menular yang banyak dialami oleh bayi dan anak-anak. Infeksi ini tandanya muncul dengan tanda merah berair dan lepuhan pada kulit, terutama di bahagian muka, tangan, dan kaki.

Sian anak ayah huhu

Impetigo bukanlah kondisi yang serius, namun penyebaran penyakit ini sangat mudah terjadi pada kanak-kanak.



Comot-lomot muka adik. Cepat sihat dik.

Doktor beri ubat krim dan ubat makan. Mujur bukan penyakit yang pelik2. Namanya je macam pelik huhu.
Anak kena impetigo. Alamak, apa tu? Anak kena impetigo. Alamak, apa tu? Reviewed by cikguzim on 10.9.20 Rating: 5

11 ulasan:

  1. get well soon... kesian kalau budak2 sakit

    BalasPadam
  2. Moga segera disembuhkan oleh-NYA. Aamiin.

    BalasPadam
  3. Allah, semoga lekas baik ya baby comel

    BalasPadam
  4. Kan... Macam takut je dengar nama penyakit tu. Tapi apa² pun semoga anak cikgu cepat sihat. Aamiin...

    BalasPadam
  5. kesian dia, moga cepat sembuh ye

    BalasPadam
  6. Alahaiii..semoga baby cepat sembuh

    BalasPadam
  7. pertama kali shida dgr nama penyakit ni..moga baby segera sembuh ya!

    BalasPadam
  8. Risau kalau anak anak kena macam ni. Jenis berair tu risau kalau merebak ke tempat lain jika digaru. Semoga cepat sembuh. Aaminn

    BalasPadam
  9. nmpk serius pula..huhu Alhamdulillah kalau mmg bukan jnis yg serius.
    da baik ka blum tu? moga dberi kshtan yg baik ye bby syammm

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.