Tarikh pembukaan penuh sekolah pasca covid 19

Baru sebentar tadi menteri pendidikan Malaysia Dr Radzi Jidin telah membuat sidang media berkenaan tarikh pembukaan sekolah di Malaysia.

Alhamdulillah! Semua murid bakal kembali ke sekolah tetapi sesi persekolahan dibuka secara berperingkat.



Tarikh pembukaan penuh sekolah di Malaysia seperti berikut : 

15 Julai 2020 
- tingkatan 6 semester 1 
- tingkatan 1 hingga 4
- tahun 5 dan 6.

22 Julai 2020
-tahun 1 hingga 4

Sesi pembukaan dan pembelajaran dibuka kepada beberapa sesi iaitu pagi dan petang bergantung kepada saiz sesebuah sekolah.

Sekolah diberikan pilihan untuk menentukan penggiliran tugas guru dan pembahagian murid.

Sekolah saya dah pun buat persediaan awal untuk pembukaan sekolah. Segalanya dah dibuat persediaan awal lagi.

Patuhi norma baharu di sekolah, boleh rujuk video ini:


Moga dipermudahkan urusan semua dan selamat kembali ke sekolah!

Tarikh pembukaan penuh sekolah pasca covid 19 Tarikh pembukaan penuh sekolah pasca covid 19 Reviewed by cikguzim on 1.7.20 Rating: 5

14 ulasan:

  1. Alhamdulillah.Kembali meriah suasana awal pagi denga suara anak-anak dan adik-adik pergi ke sekolah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye la..dtg sekolah mnggu ni sunyi je skolah

      Padam
  2. Selamat kembali ke sekolah dengan amalan norma baharu.

    BalasPadam
  3. Selamat kembali ke sekolah semua, pen merah jangan lupa beli sebab banyak homework nak marking hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehe mmg sntiasa ada pen merah dlm poket dada

      Padam
  4. Selamat Kembali ke sekolah dgn amalan norma baru pastinya memeningkan cikgu nak kawal murid2...

    BalasPadam
  5. Alhamdulillah..shida pun akan mula bekerja 15 Julai nnt..
    minggu depan turun pusat utk sesi pembersihan.

    BalasPadam
  6. Alhamsullilah. Tapi tetap jgn lupa langkah berjaga2. semoga semuanya baik2 aje. bdk2 pun dah lama sgt cuti tu. hihi

    BalasPadam
  7. harap2 jadual x bertambah la bila kelas2 dipecah dua ni. Ngeri la..

    BalasPadam
  8. Alhamdulillah moga dipermudahkan urusan .

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.