Baru pakai sekejap topeng muka dah tak selesa...

Hari ni keluar sekejap topup barang keperluan, bagi kereta bergerak sikit lama tak gerak nanti bateri kereta kong pulak, bagi badan berjalan sikit asyik duduk di rumah je lenguh-lenguh dibuatnya.

Bila keluar memang wajib la pakai topeng muka tapi topeng muka baru pakai tak sampai sejam gitu dah rasa tak selesa. Tak boleh nak bayangkan petugas kesihatan yang pakai PPE tu macam mana rasa dan perasaan mereka terpaksa pakai suit tu sepanjang hari terutama dalam bulan puasa ni.

Sumber gambar hmetro

Bukan nurse atau doktor saja yang pakai perlu pakai PPE ni, semuanyang terlibat secara langsung dengan pesakit dan mereka yang PUI. Memang basah lencun boleh kering air dalam badan.

Kalau tak silap pakaian PPE tu ada lebih dari 3 lapisan, mungkin juga 5 atau lebih untuk berdepan dengan musuh tak nampak ni. 

Sebab tu kita kena hargai petugas barisan hadapan ni, jangan bebankan tugas mereka dengan ambillah langkap pencegahan dari covid 19 ni.


Syukur alhamdulillah kes di Malaysia makin hari makin kurang, wad dan katil dah banyak kosong harap perkembangan positif ni berterusan.

Harap Malaysia boleh jadi lebih baik dari Korea Selatan, Thailand, Taiwan, Hong Kong dalam melawan covid ni.

Kita musti menang, salam Ramadhan.
Baru pakai sekejap topeng muka dah tak selesa... Baru pakai sekejap topeng muka dah tak selesa... Reviewed by cikguzim on 9.5.20 Rating: 5

2 ulasan:

  1. Kita mesti menang! Betu tu Cikgu. KakYa ni pon kalau pakai sekejap topeng muka rasa cam susah nak bernafas pon ada. Cam sekat2 org kata. Tq Cikgu sudi singgah blog KakYa.

    BalasPadam
  2. Aamiin.. betul tu, pakai sekejap mask ni pun dah rasa tak selesa apatah lagi barisan frontliner semua tu. Apapun #stayhome #staysafe keluar hanya jika perlu je

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.