Anak solehah ayah Naurah turns 6

Alhamdulillah anak ayah dan mama dah genap 6 tahun hari ini. Cepat betul kamu membesar macam baru lagi lihat kamu lahir dan menangis-nangis macam bayi lagi. 

Simpan gambar sini buat kenangan selain simpan di fb dan ig. Gambar di fb kalau dah lama upload dia akan jadi kembang tak tau kenapa, jangan gambar hilang macam kes di friendster dulu dah la hehe.


    

Naurah ketika usia 1 hari


 

5 ke 9 bulan. Naurah memang suka main pantai dan kolam



  
Budak ni waktu kecik sampai la besar ni suka menangis. Memang anak perempuan macam tu ke agaknya?? Adiknya Abdul Mateen memang lain sikit mudah tidur sendiri dan jarang sangat nangisnya hhehehe.



   


  

Naurah banyak ragam dan akalnya tapi hati bersih suci murni, suka mengemas dan cita-cita nak jadi chef terkenal dan nak buat rumah besar ada tangga katanya....


   
Naurah hari pertama masuk tadika umur 4 tahun. Alhamdulillah mudah sangat takde ragam, cuma nak mamanya waktu pagi-pagi kena 'berperang' sikit nak menyiapkannya mandi hehe


  
Sambutan hari jadi Naurah 4 tahun di tadika. Di tadika ramai budak lelaki kawan perempuan tak ramai pula disini.

  

Naurah dan wan dengan kakak Ain. raya 2018 kalau tak silap ni. Cucu wan setakat ni termasuk Naurah 2 je, cucu lelaki 4.


   
Alhamdulillah mudah sangat bila ajak mengaji dan solat walaupun tak lengkap 5 waktu yang penting dilatih dari kecil untuk belajar solat. Solatlah agar hidup dan hatimu sentiasa tenang.

Video rare Naurah solat di taman 😁 :

       

Apa maksud nama Naurah?

Naurah sayang..ayah dan mama berikan namamu Naurah dengan makna bunga agar kamu ibarat bunga yang selalu disenangi, harum dan mewangi. Bunga adalah makna cinta dan kasih sayang, sebagaimana ayah dan mama harapkan agar kamu kelak menjadi orang yang penyayang dan disenangi.

Pilih nama pendek dan ringkas je tak macam orang zaman sekarang hehhe senang nak panggil. Buat nama panjang-panjang nama pendek juga nak panggil nanti kan? Senang. Nak tulis senang, nk panggil senang, cikgu nak tulis nanti pun senang hehehe.

Ayah dan mama selalu berdoa agar kamu jadi anak yang berguna bagi agama, orang tua dan masyarakat. Juga berbakti kepada kami sebagai orang tua kamu. Rasa cinta dan kasih sayang akan selalu kami tumbuhkan dan membesarkan mu agar kamu kelak menjadi bunga bagi kehidupan ini, dimana sentiasa harum seperti namamu, dimanapun kamu berada. 

Ayah dan mama sentiasa berikhtiar agar bisa membesarkan kamu sebaiknya, sebagai amanah dari Allah SWT.



Anak solehah ayah Naurah turns 6 Anak solehah ayah Naurah turns 6 Reviewed by cikguzim on 22.5.20 Rating: 5

6 ulasan:

  1. comelnya selamat hari lahir puteri naurah

    BalasPadam
  2. Alhamdullah dah besar Naurah.
    Happy Birthday! :)

    BalasPadam
  3. happy birthday naurah, semoga menjadi anak yang soleh dan berguna kelak. amin

    BalasPadam
  4. Alahai comelnya anak papa tu, chubby pipinya..dah genap 6 tahun ye dah pandai ngaji quran tu, bagusnya.
    Akk done balas follow di sini ye dan trmkasih sudi follow akk.

    BalasPadam
  5. happy birthday girl. sama umur dengan anak sulung saya. btw, thank you sebab follow blog dorsettpink.com

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.