Pengumuman khas mengenai jerebu oleh YAB Menteri Pendidikan

PENGUMUMAN KHAS ISU JEREBU OLEH YB DR MASZLEE MALIK 


1. Semua pengumuman penutupan sekolah akan dibuat setiap hari selewat-lewatnya jam 6 petang.
2. Pengetua/Guru Besar diberi kuasa sepenuhnya menutup sekolah sekiranya pada pandangan beliau keadaan jerebu semakin teruk berdasarkan trend bacaan IPU pada hari tersebut.
3.  Sekiranya sekolah diumumkan tutup setelah Pembelajaran berlangsung, murid-murid masih boleh berada di sekolah dan PdPc akan berjalan seperti biasa sehingga habis waktu persekolahan bagi sesi tersebut. Namun ibubapa dibenarkan mengambil anak untuk dibawa pulang. 
4.  GURU-GURU DIBERI PILIHAN UNTUK BEKERJA DARI RUMAH ATAU DI SEKOLAH SEKIRANYA SEKOLAH MEREKA TERLIBAT DENGAN PENUTUPAN.
5. Semua sekolah di Selangor akan ditutup selama 2 hari bermula esok.
6. Begitu juga dengan Pulau Pinang, WP Putrajaya dan WP Kuala Lumpur, semua sekolah termasuk tadika akan ditutup 2 hari bermula esok. 
7. Para pentadbir sekolah pula haruslah mengikut SOP sedia ada pada setiap masa.

************
Info berguna untuk dikongsi terutama kepada ibu bapa pelajar dan juga guru itu sendiri sebagai pencerahan.

Terima kasih YB Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik mendengar luahan kami warga guru yang sebelum ini perlu hadir ke sekolah walau sekolah ditutup.

Sebelum ini IPU 500 baru guru dibenarkan cuti, namun dengan pengumuman baru ini, IPU 200 atau sebaik sekolah diumumkan tutup, guru-guru boleh buat kerja di rumah. Bermakna tidak perlu hadir ke sekolah lagi.

Sumber : Mohd Fadli Salleh

1 ulasan:

Peringatan mesra: Saya amat menghargai komen anda namun komen yang ditinggalkan tertakluk pada Akta 588 SKMM. Komen dengan ilmiah dan berhemah. Yang indah itu bahasa dan tak rugi kongsi ilmu bersama.

Keep comments respectful and follow our community guideline.

Dikuasakan oleh Blogger.