Huawei bodyfat scale AH100 memang bagus untuk pantau kesihatan



Yang ditunggu dah tiba, Huawei smart bodyfat scale AH100 senang dan mudah dipakai. Harga berpatutan sebagai penimbang yang dapat kira bodyfat kita. Dah lama mencari penimbang untuk kira bodyfat sebenarnya. Oleh kerana dah semakin banyak jenama penimbang dipasaran, lebih mudah untuk pilih jenama yang bagus dan murah.


Shopping kat shoppee memang tak pernah mengecewakan. Memang banyak jenama penimbang bodyfat antaranya xiaomi, samsung dll tapi saya pilih yang ini dengan harga tak sampai RM100.


Unboxing penimbang Huawei AH 100


Antara fungsinya :

- Sebagai penimbang berat badan
- Dapat kira lemak badan (bodyfat)
- Kira isipadu otot
- Jumlah air dalam badan
- Mineral tulang (tak berapa pasti apa benda ni, google lol)
- BMI
- Basic metabolisma
- Visceral fat (lemak jahat)

Secara keseluruhan memang berbaloi dengan harganya iaitu sekitar RM70. Penimbang guna bateri 4x AAA. Bila tak digunakan cabutlah baterinya supaya tahan lama.

Terus boleh connect pada fon melalui apps dia. Segala data akan disimpan dalam fon.

Dapat cek bodyfat

Rumusan laporan kesihatan boleh direkodkan


Penimbang berat ni memang bijak dan smart, recommended terutama untuk orang yg ada tgh buat healthy body plan, atau biasanya ada buat workout GYM.

Melain guna Smart band, smart watch. Jangan lupa sentiasa track body weigh. Kena beringat, orang yg berisi dgn 75KG, dgn orang yg katang dgn 75KG, bentiuk badan tak sama. Satu lemak banyak, satu otot banyak.

Dan, yang paling buat mudahnya, penimbang berat ini siap boleh rekod ke dalam hset kita dn setiap kali kita timbang... Baguskan?? Tak perlu lah guna buku2 nota nak catat berape berat kita minggu ini, berape berat minggu depan.

Dan lain2 boleh menetapkan target, contoh nak kuruskan badan, atau nak tambah berat badan semua..

1 je yang tak best tak dapat kira body age. Penimbang yang harga ratus2 je dapat kira body age. Jika ditanya bagus ke penimbang Huawei ini? Jawapannya, bagus dan berbaloi. Sekian review penimbang Huawei dari saya. Ada update terbaru nanti saya tambah.

Agak2nya berapa la body age saya ni huhu.




Catat Ulasan

5 Ulasan