Tips bila kulit melecur, sapu je minyak rambut

Entri ni dibuat sebab wife ada melecur kena cerek panas pagi tadi. Takde la banyak kena sikit kat jari. Lepas tu dia suruh saya ambilkan ubat gigi untuk sapu. Selalu saya dengar kalau melecur atau melepuh kena api perlu sapu ubat gigi la, tuam dengan ais la.

Cara ni kurang berkesan sebenarnya, nak kesan terbaik hilangkan kulit melecur bila terkena api, sapu je dengan minyak rambut gerenti kesan melecur tu hilang dan takde kesan parut pun. 

Apa-apa jenis minyak rambut pun boleh. Gerenti melecur hilang insyaAllah. Gambar hiasan

Saya dah cuba banyak kali memang menjadi, rasa sakit hilang tempat yang melecur tak menggelembung pun macam tak kena apa-apa. Takde parut.

Tapi kena sapu cepat-cepat bila terkena. Lepas ni kena ingat, bila melecur, cari cepat2 minyak rambut.

Sekadar berkongsi ☺

P/S : Api dunia panas, api akhirat? Jangan lah buat jahat....
Tips bila kulit melecur, sapu je minyak rambut Tips bila kulit melecur, sapu je minyak rambut Reviewed by cikguzim on 23.6.20 Rating: 5

6 ulasan:

  1. ohhh baru tahu, nak kene beli lah gel rambut ni... kat rumah tu takde gel rambut... suami tak suka pakai si aiyan lagi lah tak reti hehehe

    BalasPadam
  2. Memang selalu ubat gigi..tak pun sapu minyak gamat.Ilmu baru ni.Alhamdulillah.Terima kasih perkongsian ya Cikgu.

    BalasPadam
  3. oo baru tau pasal ni. tq for the info!!!

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.