Cara buat nasi lambat basi

Ini antara cara nasi lambat basi. Kadang masak nasi banyak dan tak habis kan rugi, bazir nanti. Dalam saki baki nasi ada rezeki yang berkat....

Jom ikuti cara buat nasi lambat basi. Perkongsian dari fb.

Ni cara saya, kalau nasi basi, basuh periuk then buat macam ni..supaya lepas ni nasi lambat basi..


Perkongsian ini mendapat lebih 1.9k share dan 2k like.

Sumber : Nur Qamelia
Cara buat nasi lambat basi Cara buat nasi lambat basi Reviewed by cikguzim on 2.3.20 Rating: 5

9 ulasan:

  1. terima kasih petuanya ya

    BalasPadam
  2. rasanya macam pernah nampak orang kongsi petua gini... nanti nak cuba jugak lah... kadang pernah juga masak nasi cepat sangat basi, sekarang masak kat rumah 1 cawan suku je untuk 2 orang makan itu pun kadang tak habis...

    BalasPadam
  3. oh, kena kasi kering betul ya. Tapi, dalam pengetahuan sy, cepat atau tidak nasi basi ni bergantung pada sejenis bahan yg terkandung dalam beras, kira macam pengawet gitu. Jadi yang kandungan pengawet tu banyak, memang lambat nasi basi, maafkan sy kalau salah. Tapi, sy lupa apa nama bahan tu.. huhu

    BalasPadam
  4. oh tak pernah tau pulak pasal tips ni. haha

    BalasPadam
  5. Oh, macam ni caranya ye. Saya campurkan balik je nasi lama dengan nasi baru masak, jadinya tak sempat basi nasi panas balik..huhu

    BalasPadam
  6. 1st time tahu tips nih
    terbaik perkongsian

    BalasPadam
  7. ohh macam tu je. apa agaknya rasional disebalik cara tersebut ye

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.