Kucing warna oren lebih nakal dan berani berbanding kucing warna lain?



Betul ke kucing warna kuning atau oren sifatnya agresif, nakal sikit dan berani? Ok artikel dan gambar ni saya ambil dari fb. Mungkin betul kot sebab sepanjang pengalaman bela kucing ni especially warna oren ni sifat dia mcm nakal sikit hehe. 

Kucing warna kelabu pun apa kurang nakalnya tapi yang warna oren ni nakal dan garangnya lain macam sikit. Mungkin disebabkan warna dan genetiknya hampir sama dengan harimau. Tapi kucing memang comel, haiwan kesayangan nabi kita..

Ini garang betul ni tapi anjing tu pandai berlakon drama 😆😆


Kucing biasanya takut air....

Nak kasihan ke nak gelak....

Wau berani sungguh hulur2 tangan dia tak takut langsung...


Berani macam askar la pula. Mimik muka tu tak boleh tahan...




Macam mana agaknya kalau betul2 kucing boleh bantu manusia buat kerja, upah pakai ikan 😆


Nakalnyaaa


Jangan kacau tuan saya punya...

Ni berani mati


Memang seronok pelihara kucing, kita jaga dia, dia jaga rumah kita dari binatang2 bisa dan doakan kesejahteraan untuk kita. Apa salahnya kongsi rezeki kita dengan kucing2 di luar sana.....

Catatan ilmiah : Oren sebenarnya bukanlah warna, oren tu sebenarnya buah. Warna yang sesuai adalah jingga, harap maklum ya. 


Kucing warna oren lebih nakal dan berani berbanding kucing warna lain? Kucing warna oren lebih nakal dan berani berbanding kucing warna lain? Reviewed by cikguzim on 30.10.19 Rating: 5

8 ulasan:

  1. Wak banyak pelihara kucing
    tapi takde yang warna oren

    BalasPadam
  2. COMEI dan geram tengok gelagat mereka semua tu..
    Tak ingat lak kucing oren ni macamne, sebab rasanya semua kucing memang ada peel nakal dia tu

    BalasPadam
  3. Hahhaaa...comel aksi-aksi diaekor.
    Mrs. A ada dua ekor kucing warna Oren sekor betina nama Oren dia nih! memang garang pun dan sekor lagi jantan nama Kuning selepas kena neuter tak garang dah.

    BalasPadam
  4. Kucing PC alhamdulillah ada 5 ekor..lima ekor ni ada perangai masing-masing..tak ada warna oren lagi..tapi yang di kampung ada warna oren belang putih..memang aktif..adudududududu.

    BalasPadam
  5. best bela kucing ni .. merekalah ‎جادي tempat beboraka bila kesunyian

    BalasPadam
  6. Rasanya Ada juga benarnya.. kucing Oren mama kat kg masya Allah pernagainya Tu mmg rare sgt

    BalasPadam
  7. kucing oren milik saya nama Garfield, dia mmg manja dan nakal2 comel gitu. suka buli mak sy. mak tgh duduk diam2 tibe dia dtg terkam tgn n gigit. tpi dgn sy manja sgt, gesel2. panggil skli terus datang. mgken sbb sy yg jge mkn mnom die n bwk die g vaksin, mandi. sy akan belai die setiap hari n setiap kali sy hulur muka dia akan kiss hidung sy. sweet sgt2 kn. dgn ank2 plak die bgurau mcm manusia, main bola sama2, main kejar2. garfield ni mmg sebahagian dri keluarga kami. pernah sekali dia hilang menangis sy dibuatnya. sy cari dia hujan2 ketuk rumah jiran2 tnye ada nampak dia x. rupa nya dia tdor dalam kabinet bilik air kt rumah..hahaha..lawak.. WE LOVE U GARFIELD...muah!

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.