Bagaimana gambaran wajah Dajjal?

Dajjal rupa mcm ni ke? Kalau macam senang le..ni takde la orang nak ikut.. Ini bukan dajjal ni monster..(orang cabut lari)


Dajjal ni bila org melihat dia sama dgn manusia lain..cuma badannya nampak tegap gagah hebat..bahkan sekali pandang orang akan kata ohh inilah pemimpin masa depan..kenderaan dia pun pakai private jet.. (sama mcm pemimpin2 lain dunia)



Dalam satu hadis 30 pemuda pernah bertemu dajjal..dan mereka tidak rasa takut..menunjukkan dajjal itu tubuhnya seperti manusia biasa saje. 

Dia sentiasa menjanjikan sesiapa yg sokong dia maka diberikan kesenangan.. Apa jua lah.. Kalau kampung takde paip air, dia masukkan.. Kalau ada jambatan roboh dia betulkan..ada kampung gelap takde letrik..takder jalan takde kemudahan asas, dia akan adakan..

Bak kata orang baik sungguhlah dia..sehingga orang akan lupa kebaikkan Allah. Ini agenda dajjal..lemah lembut..takde paksa2. Orang perempuan surirumah dia adakan gaji..kalau bersalin bagi elaun dan sbgainya.. Dapur tak berasap..sebab tu rasul sebut yg paling banyak sokong dajal ni, dalam suami tak sedar itu adalah wanita dan anak2. Rasullullah kata kamu ikat anak isteri kamu..maksudnya kuat benar tarikan sidajjal ini nanti.

Perkara ni manusia dah dibiasakan. Sehingga dah tidak ada kesalahan mengangkat kerajaan setaraf dengan Allah. (kerajaan beri kesenangan)... 

Bagi yg menentang dajjal..dia janjikan siksa..jalan tak berturap..jambatan tak dibetulkan..api air tak masuk..samoai kering kontang tiada pengairan tanaman...

2 perkara yg allah sudah beri kita lihat jelas..ianya tiada pada perseorangan melainkan ada pada kerajaan pilihan kuasa rakyat. (syirikkan allah kerana mengaku selain allah yg berkuasa sama mcm allah)

Riba salah ka? Salah. Bila kerajaan buat salah tak? Semua rakyat akur. Cukai salah tak? Bila kerajaan buat rakyat ikut..hiburan..judi..persatuan zina..maksiat salah tak? Bila kerajaan buat semua diam. Kenapa? Sebab kerajaan itu adaalah kuasa rakyat sendiri.. Rakyat yg memilih setelah hilang percaya kepada pemerintahan Allah. 

Kesimpulannya mudah. 

Kembali kepada kerajaan allahlah sebaik2 kerajaan, pemberi rezki pemelihara kita. Tolak kepercayaan ada yg dapat mentadbir selain dari Allah dari kalangan manusia. Mereka hanya manusia yg menjalankan tugas. Samaada kita dapat kebaikan atau keburukan itu bergantung pada hubungan kita dgn allah bukan dgn kerajaan. 

Selagi manusia yg memimpin tidak sebut Allah..maka dia menganggap dirinya dpt mengantikan Allah. Mereka inilah yg telah diserap oleh pemikiran namrud. Mereka sentiasa sibuk dengan pembanggunan..membina menara2 tinggi..menjanjikan kesenangan kpd manusia..tujuannya nak perlihatkan kekuasaan kepada manusia.. Cek balik kisah raja namrud.

2 perkara rasulullah selalu ingatkan...1. Fitnah dajjal (perkara2 mengaharah kepada agenda dajjal) 2. dajjal. Manusia yg dipanjang umurnya disimpan dan dikeluarkan kemuncaknya bila manusia dah cukup berpaling dari jalan Allah. 

Dajjal ni kisah hari kehancuran. Hari allah nak tunjukkan azabnya bila manusia dah mensyirikkan allah ramai2. Bukan salah dajjal, salah manusia sendiri yg tidak mahu lari dari pemerintahan yg mensyirikkan allah sebagaimana pemuda yg lari kedalam gua alkahfi.

Surah alkahfi allah suruh ikut cara pemuda ty..tinggalkan kesenangan duniawi lari kedalam gua² bila hidup didalam kerajaan yg bukan kerajaan taat pada allah.  Bukan baca 1000x buat tak nak.

3 ulasan:

  1. Dajjal itu maknanya adalah dikalangan manusia itu sendiri.
    Sekarang pun dah boleh nampak wujud macam-macam agenda dajjal ni.
    Nauzubillahi min dzalik.

    BalasPadam
  2. seramnyaa...moga Allah lindungi kita

    BalasPadam

Peringatan mesra / reminder : Keep comments respectful and follow our community guideline. Komen sangat dialukan. Setiap komen tertakluk pada Akta 588 SKMM. Setiap orang pasti ada pandangan tersendiri. Santai jer jangan serius sangat ya?



Dikuasakan oleh Blogger.