Kenangan makan berhidang zaman dulu-dulu

Kenangan makan berhidang zaman dulu-dulu terutamanya bila di kampung. 

Tambahan lagi tak lama dah nak puasa, memang bila tengok gambar ni teringat zaman berbuka puasa waktu kecil di rumah nenek.

Kredit gambar : Fb Malaysia Dulu-dulu.

Lately suka tengok gambar-gambar yang netizen pos dalam group ni iaitu gambar kenangan zaman dulu-dulu.

Makan berhidang, sama-sama makan atas lantai beralaskan tikar.

Sekarang pun makan berhidang sama juga cuma cara tradisional atas lantai dengan bertikar mengkuang dah tiada lagi da.

Zaman dulu, takkan kembali lagi.

Nak balik kampung, dah setahun lebih tak balik kampung...iskk ada potensi raya di perantauan lagi raya 2021 ni.

#staysafesemua.



Kenangan makan berhidang zaman dulu-dulu Kenangan makan berhidang zaman dulu-dulu Reviewed by cikguzim on 30.3.21 Rating: 5

10 ulasan:

  1. Kalau buka puasa ramai-ramai di rumah Uwan memang berbuka cara begini, guna tukar plastik.

    BalasPadam
  2. Nostalgia tul. Namun segalanya sudah berubah kerana faktor masa.

    BalasPadam
  3. bertabah la kalau raya diperantauan lagi tahn ni..huhu

    BalasPadam
  4. Kat kampung memang masih ada makan berhidang gini, kalau special sikit hidang dalam talam macam dalam majlis kawin tu

    BalasPadam
  5. Lama tak kenduri mkn berhidang mcm ni.. skrg even kt kampung pun dh mkn buffet dh

    BalasPadam
  6. Nostalgia lalu menggamit kenangan. Rindu sangat suasana sebegini.

    BalasPadam
  7. Rindunya kumpul adik beradik makan macam ni di bulan puasa. Bezanya bukan di kampung, tapi di bandar aje. Tikar pun plastik, bukan mengkuang

    BalasPadam
  8. makan berhidang duduk bersila atas lantai. mmg nostalgia...

    BalasPadam
  9. masa kecil selalu makan macam ni

    BalasPadam
  10. Bestnya duduk bersila makan ramai-ramai. Bertambah-tambah nasi. Sebab selera makan berjemaah.

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.