Menoleh ke jendela, dah masuk musim hujan rupanya....

Cuaca gelap beberapa hari ni. Hujan renyai-renyai turun setiap hari.

Langit pun selalu dah mendung, ini menandakan musim hujan pun dah mula membuka tirai.

Wow macam cara penulisan novel je intro pos ni..hahahah..

Langit di luar gelap setiap hari, mungkinkah dah masuk musim hujan? Pandangan luar rumah...

Semalam tengok dalam berita tv3, banjir kali ni terutama di Kelantan tidak akan seteruk banjir 2014. Kalau tempat saya di Temerloh ni 2014 memang teruk juga sampai di tengah bandar pun jadi macam sungai.

Namun sungguh bersyukur kita di Malaysia tak macam negara jiran lain ada gempa, taufan, gunung berapi, peperangan dll. Kita cuma paling teruk pun banjir besar. 

Harap tahun ni banjir beshe2 je sebab musim bah ni memang setiap tahun berlaku. Ini perkara biasa yang luar biasa bila berlaku bah besar macam tahun 1972 dan 2014.

Jom banyakkan berdoa di hari Jumaat yang mulia ini supaya dijauhkan dari bencana banjir besar...aminnn.

Menoleh ke jendela, dah masuk musim hujan rupanya.... Menoleh ke jendela, dah masuk musim hujan rupanya.... Reviewed by cikguzim on 29.11.19 Rating: 5

5 ulasan:

  1. pantai timur dh ujan non stop ni... moga tak banjir la harapnya

    BalasPadam
  2. Td balik mengharung air atas jalan. Ni hujan lebat. Pas tu berenti. On off.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ish dh naik air kt jln..kne tau jln alternatif jgk tu

      Padam
  3. basuh baju susah nk kera\ing skrg :-)

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.