Cara hentikan bunyi alarm kereta

Alamak! Tadi elok je tekan kunci alarm kereta, tetiba berbunyi. Cun pulak masa tu kunci remort habis bateri, kereta pulak bunyi menjerit-jerit. Apa nak buat? 

Saya kongsikan antara cata untuk berhentikan alarm kereta model Toyota. Kalau kereta model lain macam Perodua, Honda, Proton dll mungkin sama caranya.

Baca gambar di atas dengan teliti

- Buka kunci guna kunci biasa, tahankan telinga dengan  bunyi kuat alarm tu.
- Sentuh dan putarkan kunci alarm kereta dekat pelekat warna kuning dekat dashboard pemandu seperti dalam gambar
- Jika alarm tak berhenti berbunyi lagi, ulang sehingga menjadi. Kalau tak menjadi, cabut bateri kereta terus hehehe....

Semoga membantu. Sekadar untuk rujukan sendiri sebenarnya kalau berlaku kan jadi kalut semacam jer hehe..


2 ulasan:

  1. owner toyota kene baca ni. kalau produa macam lain je hehe

    BalasPadam
  2. owner toyota perlu tahu ni senang kalau berlaku apa-apa kn

    jom singgah www.hellokerja.com

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.