Jong's Crocodile Farm Sarawak

Jom jalan-jalan tengok zoo buaya di Jong's Crocodile Farm. Crocodile farm ni terletak tak jauh dari bandaraya Kuching dan dekat lagi dengan Bandar Serian. 

Kalau nak datang sini bawak kanak-kanak memang seronok tengok buaya banyak-banyak. Bukan buaya je ada, ikan besar, kura-kura, burung-burung, dan haiwan lain. Yang specialnya ada banyak buaya la dan fossil fossil buaya di sini. 

Simpan gambar sini untuk kenangan. Taman permainan pun ada sini untuk budak rehat-rehat. Nak cari makan pun ada. Kalau datang sini datang jam 11.30 pagi sebab ini waktu buaya diberi makan dan anda akan teruja tengok buaya-buaya dengan lahapnya akan makan sambil menari dan melompat.

Selamat datang ke zoo buaya Jong's Crocodile Farm


Jam 11.30 buaya bersedia nak makan.

Teruja ke takut? 


Ada pagar, tak perlu takut dengan buaya hihi

Banyaknya baby buaya

Sihat-sihat buaya dalam ni makan semua cukup

Bukan bujang senang je buaya yang besar di Sarawak ni, bujang sudi pun ada

Ini dia bujang sudin, besar dan dah berusia katanya buaya ni.

Ini lah masa nak wefie dengan buaya

Selain buaya burung merak pun ada sebagai penambah seri di sini.

Antara haiwan-haiwan yang ada, selain tu ada ikan besar, monyet, babi pun ada, kura-kura dan lain-lain lagi.

So kalau datang ke Sawarak ni, zoo ni antara tempat menarik yang anda boleh datang melawat. 

So many things to explore in Sarawak.

Bye!





Jong's Crocodile Farm Sarawak Jong's Crocodile Farm Sarawak Reviewed by cikguzim on 28.1.17 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.